Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

augusti 28, 2006

Rött guld - Emil

Guld kan se ut på olika sätt och kläs i många olika former. Men det finns ett undantag. För det röda guldet finns bara en tänkbar skepnad: Granatäpplet. Mig veterligen har jag aldrig tidigare ätit av dessa undersköna frukter, nu äter jag nästan ett kilo per dag. Och de smakar absolut inte sämre av att jag på ett helt uppslag i Newsweek för ett par veckor sedan läste om dessa frukters helande förmågor. Tittar man noga – så säger de, vetenskapsmännen – så kryllar det tydligen av av antioxidanter bland de bittra kärnorna. Nu hoppas jag att säsongen håller i sig. Länge.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!
Granatäpplekonsumtion o Da Vincikoden i all ära men det är råttjakt som era läsare vill ha.
Här hemma utfrågas just nu Maud
o nätterna börjar bli kyligare.
Så njut av er värme.
Kramar
faster I

augusti 31, 2006 8:18 em

 

Skicka en kommentar

<< Home