Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

augusti 28, 2006

Råttblogg - Monika

Råttblogg
Vi fick den. Men det var ingen mus utan en råtta. (Emil vill inte riktigt köpa att det är en råtta då han tycker den såg för snäll ut. Råttor ser mer onda ut enligt honom.) Disgusting! En svans som var cirka en meter lång och alldeles äcklig. Den var av honkön så nu går jag och oroar mig för ungarna som kanske är uppe på vinden. Den andra familjen här på centret hör hur det kryper ovanför deras sovrum varje kväll.

Vi körde inte iväg med råttan utan den fick sluta sina dagar här på centret. Vila i frid!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men hur dödade ni den? Vi måste få veta?
/Sven

augusti 28, 2006 10:11 em

 
Anonymous Anonym said...

Tips: http://www.ratkill.com

/Marcus

augusti 29, 2006 3:04 em

 
Blogger Emil said...

Den dog med hjälp av syra. Fråga mig inte exakt hur det gick till för jag valde att inte vara närvarande vid avrättningen. Men jag var bort på vår eldningplats där vi eldar en del papper etc. igår och tittade på den och höll en liten minnesstund. Jag saknar henne inte.

augusti 29, 2006 7:33 em

 
Anonymous Anonym said...

Jag kräver en blogg med detaljer!
/Sven

september 01, 2006 6:48 em

 
Blogger Emil said...

Det var inget annat än kemisk stridsföring: batterisyra. Som Monika tidigare nämnt var varken hon eller jag med vid själva avrättningen. Eftersom man i Jemen har en tradition att avrätta folk och fä väckte detta mord ingen större uppståndelse. Bödeln var Muhammed, vår vakt. Hans beskrivning är det närmsta själva dådet vi kan komma: "Two minutes, ma´salaama (frid vare med dig)", samtidigt som han gör en slags sprutrörelse med handen. Antagligen hade han hällt batterisyran i någon slags sprutflaska. /Emil

september 01, 2006 9:37 em

 

Skicka en kommentar

<< Home