Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

augusti 12, 2006

Parabol - Emil

I tisdags kopplade vi in en liten parabol till lägenheten vilket gör att vi nu har möjlighet att se ca 240 satellitkanaler, de allra flesta arabiska. En grym timing på installationen eftersom vi i veckan har kunnat njuta av Friidrotts-EM i direktsändning via satellitkanalen Dubai Sport.

Idag har det varit damernas marathon och man blir nästan tårögd när man sitter i Jemen och ser de vackra bilderna från Göteborg. Nästan varenda meter de springer har man minnen ifrån: den där arbetsplatsen, den där restaurangen, den där korsningen.

Igår var det Superfredag. Vi hade laddat med Cola Light och nötter (GI) för en lång friidrottskväll. Vi slängde oss i längdgropen med Klüft, hoppade över häckarna med Kallur och badade i vattenhindret med Musse. Det var fest. Till sist var det dags för det som vi (jag) hade laddat för hela veckan: damernas höjdhopp. Det drog igång. Det var spännande. Men så plötsligt – när det äntligen började bli lite höjder – upphörde direktsändningen. Någon ansvarig på Dubai Sport hade bestämt sig för att damernas höjdhopp inte var tillräckligt intressant. Istället visades invigningen av Bundesliga. Antiklimax. Med facit i hand kanske man dock inte ska gräma sig för mycket.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag kan förstå tårarna när du inte fick se höjdsfinalen och tårarna när du ser gbg så långt hemifrån.
Jag och Fabian var på Ullevi under nämnda fredag och manliga höjdhoppet på onsdagen. Vilken stämning. Underbar upplevelse synd att du inte fick uppleva den på plats, men det är säkert en speciell upplevelse att sitta i jemen och se arr. och staden. Det är ni ganska ensamma om.
Såg att Emil sprang Falkenbergs stadslop. Bra jobbat. Nästa år får du ta Morten på Gbg varvet, för han har upenbarligen blivit bra. Snart så kanske jag kan börja träna med honom igen, men fem månaders rehab och stressfraktur gör sig fortfarande påmind. Att tycka att det är tungt och jobbigt att springa 7 varv på en grusplan är en ny erfarenhet. Ha det bra. 10 spänn för en klippning och rakning! Det skulle vart spännande att komma till frissan på torsdag och säga. Jag vill ha en klippning för 10 spänn, gör vad du vill!

augusti 15, 2006 2:29 em

 
Blogger Emil said...

Kul att höra att du lever Lars! Jag är avundsjuk på dig som fick uppleva EM på plats.
Så du såg att jag sprang Falkenbergs stadslopp ... Jag hade hoppats att det skulle förbli en liten hemlighet, jag hade kanske hoppats på bättre tider. Nåväl, nu sitter jag och eftersvettas vid datorn efter att ha sprungit 14 km runt min 150-metersbana (runt husen på området). Jag hoppas att vi kommer hem lagom till Göteborgsvarvet nästa sommar. Hoppas att du har hunnit komma tillbaka från skadan då. Allt gott, Emil
ps. Vi var på husvisning ett femtiotal meter från ditt hus i somras. Vem vet, vi kanske blir grannar så småningom ... ds.

augusti 15, 2006 11:31 em

 
Blogger Emil said...

Kul att höra att du lever Lars! Jag är avundsjuk på dig som fick uppleva EM på plats.
Så du såg att jag sprang Falkenbergs stadslopp ... Jag hade hoppats att det skulle förbli en liten hemlighet, jag hade kanske hoppats på bättre tider. Nåväl, nu sitter jag och eftersvettas vid datorn efter att ha sprungit 14 km runt min 150-metersbana (runt husen på området). Jag hoppas att vi kommer hem lagom till Göteborgsvarvet nästa sommar. Hoppas att du har hunnit komma tillbaka från skadan då. Allt gott, Emil
ps. Vi var på husvisning ett femtiotal meter från ditt hus i somras. Vem vet, vi kanske blir grannar så småningom ... ds.

augusti 15, 2006 11:32 em

 
Anonymous Anonym said...

Tycker definitivt att det vore trevligt att ha er som grannar. Bara det är vi som slipper flytta till jemen, fast det skulle vara bra med ett miljöombyte för oss.
avverkade 2,8 km. ca 3 varv på Mossen igår...Det är ett hus till salu tvärsöver gatan just nu. Titta på hemnet.

augusti 18, 2006 2:12 em

 

Skicka en kommentar

<< Home