Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

december 18, 2005

Den lilla - Emil

En kort blogg, larmet på kontoret går om fem minuter ... (förhoppningsvis får vi tillgång till internet i vår lägenhet under veckan som kommer). Vi mår bättre, Monika har lite ont i muskler men annars verkar allt verkar vara som det ska. Förhoppningsvis är det inte malaria vi har fått smaka på, även om det naturligtvis skulle kunna ha varit det. Malaria ska inte finnas i städerna i Jemen har vi blivit lovade, bara ute på landsbygden. Men man vet ju aldrig. Igår hade Amos en otursdag, han ramlade och slog sig på många olika sätt under dagen - såg ut som en snusande hockeyspelare med fläskläpp, blod i munnen, bulor i pannan på kvällen när han skulle sova.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kväll i Göteborg. Vi sitter här och tänker på er. Monikas jeanskjol var på disputationsfest i fredags. Den hade mycket trevligt. Emils da Vincikodsidé omsattes i praktiken samma kväll och åhörarna verkade roade.
Hur mycket kostar vaccinationer för en tvåbarnsfamilj som vill åka och hälsa på sina kompisar i Jemen våren 2007?

december 19, 2005 9:13 em

 
Blogger Emil said...

Tjenare Fredrik! Jag tror att något på tusen borde räcka, men jag ska kolla med min hustra, det var hon som stod för pinalerna. Skulle vara otroligt kul om ni hade möjlighet att komma! Jag har hört att man kan få mycket billiga flygbiljetter om man beställer dem härifrån. Jag ska forska i dessa möjligheter!

december 20, 2005 8:03 em

 
Anonymous Anonym said...

Älskade Amos ! Ikväll grät jag när jag tittade på ett program om en familj som hade mist en liten pojke på 1½ år i Tsunaminkatastrofen.... Livet kan rymma så smärtsamma erfarenheter och så läser jag om dina bulor, fläskläpp och blod men Amos du lever och det är jag så glad för. I övermorgon åker vi till Buttenhart för att fira jul.

december 20, 2005 8:29 em

 

Skicka en kommentar

<< Home