Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

december 14, 2005

Plast - Emil

Jemeniter verkar ha en förkärlek för tunn plast. Varför vet jag inte. Överallt ser man denna tunna plast, ofta färgad. Den qat som alla jemenitiska män tuggar på eftermiddagarna ligger innesluten i tunna rosafärgade plastpåsar vilket orsakar en enorm nedskräpning på sina håll. De möbler man ser på institutioner eller butiker är ofta inslagna i den tunna plast som följer med vid själva inköpet. Nu i förrgår när jag tog mig en dusch på Taiz enda gym fick jag se en jemenit som duschade med en tunn plastväst, typ plastpåse över bröst och rygg. Varför tunn plast? Kan någon förklara, jag har ingen aning.