Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

februari 26, 2007

Se vårt hus

Igår gjorde jag något jag inte trodde skulle vara möjligt. En god vän hade installerat programmet Google Earth till sin dator med vars hjälp man kan se fokuserade satellitbilder på hela jorden. Han ville förstås se hur vi bodde, så han sökte på Jemen och Taiz. Och via chatten lyckades jag ge honom en vägbeskrivning i denna nästan miljonstad så att han till slut hittade och såg vårt hus. Är inte det ett underverk så säg? Man kunde till och med, sade han, se bilarna på vår gata. Jag kan förstås inte göra samma manöver eftersom vi inte har bredband, men om ni bloggläsare har tillgång till bredband (och det gäller även faster Inger, det är lättare än vad du tror), ladda då gratis ner programmet Google Earth och lägg sedan in följande koordinater: 13°34'32.93'' N 43°59'49.94'' E Vi ska försöka blicka upp mot himlen de närmaste dagarna. Ser ni några blekansikten som vinkar upp mot kameran så är det antagligen vi.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!
Jag såg ert hus men inte er. Ni kanske sover fortfarande.Skall försöka lite senare.
Kram från ett snögloppigt Mölndal
Inger

februari 27, 2007 9:03 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home