Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

februari 16, 2007

Bilder - Emil

I ett svagt ögonblick för några veckor sedan lovade jag Maria Baric att vi skulle publicera lite bilder från våra omgivningar. Så här kommer några. Tycker man att bilderna verkar vackra kan man klicka på dem för att få dem förstorade, och sedan trycka ut dem och rama in dem.








På den första bilden ser ni Ahmed, den tolvårige frukthandlare jag nyligen använde som exempel i en bloggpost.

Sedan ser ni en hemtam Amos på vår gata. Vi bor bara ett par meter från där han står, på andra sidan muren till höger.

På tredje bilden ser ni gatan igen, fast nu är kortet taget nerifrån. Missa inte det 3000 meter höga berget Saber i bakgrunden.

Sedan följer "chibsmannen" (chibs=pommes frites på arabiska). 50 meter från vår port står en man varje eftermiddag mitt på gatan med en ambulerande pommes-frites-station. Grymt goda pommes frites. Och jag har kvalifikationer att bedöma det. För 19 år sedan var jag handledare på McDonalds.

Och på sista bilden ser ni familjen Mattssons veranda och vår närmaste granne. Tittar ni ordentligt ser ni att det ser ut som om att en tratt hänger över muren. Vi trodde det var den närmsta moskeén som hade installerat en högtalare för att retas med oss, men vår vakt påstår att det var en trasig satellitmottagare.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!
Amos ser verkligen trygg o säker ut.
Har hälsningar till honom från Gunnar o Isabella som besökte oss igår. Isabella är dålig på husdjur
upptäckte jag. Har en massa sådana i plast men både kor o hästar trodde hon var får. På Brännö finns inget annat. Så samma erfarenhet som ni har med Amos djurkunskap.
Hon är härlig. Körde runt med Ingemars rullator, stängde in sig i olika rum, klättrade uppför trappan. När jag tog kort på henne ville hon se resultatet med en gång. Hon förstod inte att jag inte har en modern kamera. Är det inte taskigt att en så liten människa kan få mig att känna mig
så tekniskt bakom?
Här är grått - inget att längta hem till.
Kramar
Inger

februari 18, 2007 12:15 em

 
Anonymous Anonym said...

Tekniskt bakom?! Det är ju du som håller bloggen uppe med dina kommentarer. Utan dig hade vi nog lagt av...
/Monika

februari 18, 2007 5:27 em

 
Anonymous Anonym said...

Å vad trevligt med bilder! Som jag har väntat!!!... Tack! (Fast det vore trevligt att få se hur ni har det inomhus också... Mycket vill ha mer...) Kramar Maria

februari 18, 2007 9:03 em

 
Blogger Emil said...

Okej, Maria, jag lovar. Innan vi publicerar dessa bilder måste vi dessvärre städa vårt stampade jordgolv. Det kommer att ta tid, men vem vet, under har inträffat förr.

/ Emil

februari 20, 2007 10:07 em

 

Skicka en kommentar

<< Home