Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

februari 14, 2007

Johanna - Monika

Skådespelerskan Johanna Sällström är död. Jag blir ledsen när jag läser rubrikerna. Jag vet inte varför för jag har knappt sett en film med henne och har ingen relation till henne. Minns henne lite svagt från Tre Kronor. Vet att jag sett Hans och Hennes. Men mycket mer än så är det inte.

Men ändå blir jag ledsen. Känner att vi var lika gamla. Det är nog det. Hon var till och med yngre än jag. Alla kändisar som dör är äldre än jag. Fram till nu. Jag börjar bli gammal. Det är nog därför jag är ledsen.

Så ser jag att hon dessutom hade en dotter. Mina graviditetshormoner leker flipperspel inom mig och jag blir ännu mer ledsen. Stackars flicka att förlora sin mor. Och så gråter jag lite och tänker på alla föräldralösa stackare över hela världen. Hoppas att mina barn inte behöver bli föräldralösa innan jag fyllt nittio.