Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

februari 19, 2007

Idioter - Emil

Det finns mycket gott att säga om jemeniter, men om man ska vara lite försiktigt kritiskt kunde man uttrycka sig så här: många är lite gränslösa i sina relationer till barn. Det betyder inte att de inte gillar barn, tvärtom, det är bara det att deras kärlek ofta uttrycker sig på sätt som jag inte riktigt är van vid. Man älskar att reta barn (typ ta deras leksaker, kasta sten på dem) och inte sluta förrän barnet (läs: Amos) har gråtit en bra stund, gärna tio minuter. Och när man badar är barnen till för att skvättas på. Man ska försöka plask-crawla rakt över mig och min son och hoppa bomben från bassängkanten någon halvmeter ifrån en liten Amos som ligger och försöker flyta strax ovanför vattenytan med hjälp av sina små simkuddar. Kanske börjar jag bli gammal, men här blir det bara för mycket för mig. Idioter.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

låter som frölundabadet!
/robert

februari 21, 2007 11:21 em

 
Anonymous Anonym said...

låter som Frölundabadet under rush hour!
/Robert

februari 21, 2007 11:25 em

 
Anonymous Anonym said...

man kan lätt tro att jag inte kan med det här med att lämna kommentarer och..ja det är sant..refreshknappen är helt ny för mig..så ursäkta dubbletten...det är storm i Malmö och snöyra..

Robert

februari 21, 2007 11:27 em

 
Anonymous Anonym said...

Usch. Det visste vi inte om Jemen. David Javaheri har påstått att jemeniterna är kända för sin generositet. Att alla i Mellanöstern "vet" att jemeniterna är ett gästfritt folk. En slags arabvärldens danskar. Samma bild gav ni när vi har talat med er den sista tiden.
Och nu detta: att man stenar och plask-crawlar över barn. Idioter.
Det blir nog Mexico ändå...
M/K

februari 23, 2007 8:31 em

 

Skicka en kommentar

<< Home