Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

oktober 28, 2006

Demonråttan är fångad! - Monika

Medan vi har åkt runt Jemen med pappa och Barbro har råttan infångats här på centret! Vår granne fick nog av att höra den varje natt och beslutade att bryta upp sockeln till kökskåpen där hon var säker på att den höll till. Ett klister placerades ut på en kartong. Morgonen efter satt råttan där, enligt en säker källa så var den ”supersöt”. En stund senare fick den en sten i huvudet och var inte längre så söt. Mer platt. Vila i frid!
Jag hoppas att jag aldrig mer behöver skriva en råttblogg i hela mitt liv.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Jemen!
Kan meddela att råttan i Lugnet-Majorna är hädangången! En tysk råttfälla mer än dubbelt så kraftig som de svenska blev det medel som satte stopp för dess framfart!
Hälsningar/Magnus Brengesjö

oktober 30, 2006 5:04 em

 
Blogger Emil said...

Gott för er! Hoppas att den inte kommer tillbaka till er heller. Men om vi får fler råttor här kommer jag att beställa en tysk fälla. Verkar ju funka kanon!
/Monika

oktober 31, 2006 6:01 em

 
Anonymous Anonym said...

Hej på er!

I Ramnavik (Lakhallsvägen 147, Borås - kolla eniro.se - kartor) så använder vi blå musmat. Har laddat alla burkarna inför den stundande musinvasionen. Förra året klarade vi oss hyggligt. En ynka liten mus såg jag, i garderoben i köket. Den hoppade ut och försvann. RIP.

Annars väntans tider. Drutten skulle ju anlänt redan i fredags, så vi är på fjärde dagen övertid. Pratade med kompisen Bede, vars lille son Nisse kom till jorden i tisdags - och vad jag blir otålig! Alla förberedelser klara nu - lovet känns som som ... stiltje.

Vad gör man när man väntar? Raimonda har varit och jobbat hos polisen idag, och skall göra så i morgon också. Jag var nere och köpte trådlöst nätverk till datorn. Och så föll ytterligare en brinnande vinge i havet.

Alla förberedelser gjorda! Och det börjar kännas som att det är dags att träffa Drutten.

Ha det! /Martin

ps. Din andra blogg är också ruskigt trevlig Emil. Politik är roligt - här händer det mycket mest hela tiden tycker jag. Tokrolig regering! ds.

oktober 31, 2006 10:42 em

 

Skicka en kommentar

<< Home