Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

september 30, 2006

Lördagkväll - Emil

Vi sitter i hans hus, jag och Abdullah. Slötittar på tv, käkar lite hämtmat, pratar. Det skulle kunna vara som vilken måndagkväll som helst i Sverige. Ända tills han – som ett tecken på att han uppskattar mig som gäst – tar fram damparfymflaskan och duschar mig med parfym. Då känner jag mig. Svensk.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!
Jag vill gärna veta vad Monica sa när du kom hem o luktade damparfym.
Kram
din enda riktiga faster

september 30, 2006 10:51 em

 
Blogger Emil said...

Jag sa faktiskt ingenting. Tänkte inte på det förrän jag läste denna blog. Låg och sov medan Emil har anpassat sig till Ramadan som en riktig jemenit.
Kram Monika

oktober 01, 2006 11:50 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home