Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

september 04, 2006

Ängel - Emil

Jag kanske måste nämna att jag träffade en ängel häromveckan. Han var amerikan och hette Brian. Han var inspirerad av samma rörelser som påverkat mig mycket senaste åren, t.ex. Sojourners och Emergent Church, och han läste och brottades med samma böcker som jag läst och brottats med. Och som om detta inte vore nog, han var dessutom otroligt intresserad av musik. Kan ni förstå känslan av att helt oförtjänt få en kväll och samtala om riktigt viktiga ting. Himmelskt. Kvällen avslutades med att jag kopierade hela hans mp3-spelare i vår dator. Bara en sådan sak. På morgonen var han borta. En ängel.

(Vill ni veta mer om Sojourners: www.sojo.net, eller Emergent church: www.emergentvillage.com eller www.anewkindofchristian.com Eller lyssna på ett grymt bra band jag fick tips på: Mute Math: www.myspace.com/mutemath