Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

november 24, 2006

Moraliskt chokladdilemma – Monika


Jag har fått en kexchoklad av en nyanländ medarbetare. En STOR kexchoklad. Och nu står jag inför ett dilemma. Ska jag spara chokladen och dela den med Emil när han kommer tillbaka? Eller ska jag äta upp chokladen och njuta i min ensamhet? Om Emil säger något (han lär ju läsa bloggen) skulle jag bara kunna säga: ”ja, jag åt upp kexchokladen helt på egen hand medan du satt på ett lyxhotell i Kairo och åt omelett varje morgon omgiven av massa intressanta människor. Om du vill anklaga mig för det så var så god.” Men gör man så mot sin man?
Vad tycker ni? Jag behöver råd – ska jag äta kakan eller spara den?

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!
Du har säkert redan börjat knapra på den. Kompensation kallas det - inte dåligt samvete.
Vad hade Emil gjort i ditt ställe?

Hoppas den var god.
Kram
Inger

november 24, 2006 10:07 em

 
Blogger Emil said...

Hade Jesus lämnat sin fru ensam utan choklad? Knappast. Han hade sett till att hon hade massa choklad hemma innan han for. (Nej, detta är inte ett inlägg i debatten huruvida Jesus var gift eller inte. Den får ni lägga er i någon annanstans.)

Inger har rätt, jag har redan börjat knappra. Kanske finns det en bit kvar när maken kommer hem.

november 25, 2006 10:30 fm

 
Blogger Emil said...

Eat it. Idag har jag fatt allt vad en man nagonsin kan behova: Ol, vattenpipa och hor och hapna: Big Mac. Kairo svanger!

Emil

november 25, 2006 11:19 em

 
Blogger Emil said...

Emils meddelande blir lite konstigt utan prickar. Hoppas att ingen missförstår. /Monika

november 26, 2006 5:53 fm

 
Blogger Emil said...

Jag tror att Emil kommer att bli citerad många gånger framöver. Allt vad en man behöver... /Monika

november 26, 2006 8:07 em

 

Skicka en kommentar

<< Home