Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

november 09, 2006

Kärlek

Vi gjorde den vanliga rundan jag och Amos. Först till uttagsautomaten, sedan till växlingskontoret, sedan förbi frukt- och grönsaksmarknaden och sedan till Al-Foreis, Taiz mest välsorterade livsmedelsbutik, för att köpa kaffefilter, dansk ost, fruktyoughurt och färsk mjölk. Men, vi kom för sent – mjölken var slut. Så vi fortsatte till alternativet Al-Waffa för att slutföra vårt uppdrag. Vid det här laget började jag bli lite trött på att knäppa och knäppa av Amos från bilstolen vid varje nytt stopp – hur tänkte de egentligen, de som skapade bilstolarna – så jag frågade om han kunde stanna kvar i bilen medan jag gick in i affären en liten stund. Han hade inga invändningar.

När jag kom tillbaka efter ett par minuter såg han allvarlig ut, men så fort han såg mig sken hela ansiktet upp. I bilen frågade jag honom om det hade gått bra – det hade det – och vad han tänkte på när han satt och väntade. Han svarade: “När pappa kommer tillbaka”. Så medan jag hämtade mjölk, stod i kassan för att betala och försökte få de arabiska fraserna att flyta med den trevliga affärsägaren, satt det samtidigt en snart tvåårig pojke i bilen utanför affären och fantiserade om hur underbart det skulle bli när hans pappa skulle komma tillbaka. Det är kärlek.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Va gulligt ! Men jag blir lite orolig när gossen får stanna själv i bilen...Här är strålande sol idag, det var så vackert när vi åkte över Älvsborgsbron för en stund sedan Gunnar och jag. Vilken stad ! Det är gött att bo i Göteborg. i kväll ska vi gå och titta på Väx upp (Henrik Vallgrens musical på Folkteatern)
Kram alla tre Ewa

november 10, 2006 9:30 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home