Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

maj 10, 2006

Livets mening - Emil

Idag drack jag te med en kille på stan som efter en stund in i samtalat plötsligt konfronterade mig med den eviga frågan: “Vad är meningen med livet?” Frågan är naturligtvis omöjlig att besvara, men jag gjorde åtminstone så gott jag kunde för att beskriva min egen livshållning. När turen så blev hans så svarade han: ”To translate”. Livets mening är att översätta, menade han tvärsäkert. Egentligen är jag ganska säker på att han egentligen menade någonting annat, hans engelska var nämligen tämligen bristfällig. Men ju mer jag tänker på det, desto mer genialt framstår svaret: visst är det så att livets mening handlar om att översätta!

För övrigt frågade jag Amos i morse vart vi skulle åka om en månad. Han svarade tvärsäkert: ”Till månen”. Ja, varför inte en tripp till rymden istället för till det kalla norden.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Måne och månad, månad och måne. Sak samma... :)

Läste just två sköna artiklar om 6-åriga Aaron i Falukuriren. Aaron vet det mesta:

http://www.falukuriren.se/artikel.asp?id=513468

Och så kändisreportaget:
http://www.falukuriren.se/artikel.asp?ID=525585

maj 12, 2006 10:32 fm

 
Blogger Emil said...

Marcus, Hej! kul!, tack för två oväntade men väldigt sköna reportage om allvetaren Aaron. Äntligen förstår jag varför i all världen man hade kompasser med sig i skogen på friluftsdagarna. Men det är ett mysterium hur du hittade dessa artiklar ... Och Jeanette, Hej! kul!, jag och Amos kommer hem den 9 juni, dagen före SVeriges första match, Monika kommer hem 20 juni. Vi stannar hemma till 2 augusti. Hoppas vi ses!

maj 12, 2006 11:09 em

 

Skicka en kommentar

<< Home