Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

januari 22, 2006

Mitt projekt ... del två

Nu har vi varit här i Jemen i snart två månader och än har jag inte börjat att undervisa. Jag skulle ha börjat igår den 21 januari men det blev inte så.

Som jag berättat tidigare så var vi på ett möte på Minister Education’s Office min första vecka här i Taiz. Det mötet gick väldigt bra och vi kom överens om att samarbeta: de skulle hjälpa mig att hitta lämpliga studenter till min kurs. De som klarade mitt uttagningsprov skulle få gå på kurs på arbetstid. Så långt allt väl.

Men för att denna överenskommelse skall fungera behöver vi upprätta kontrakt. Kontrakten har blivit skrivna och lästa. Men inte undertecknade. Så nu sitter jag här med en kurs som massor av lärare vill gå. Men som de inte kan gå p.g.a. byråkrati.

Om några dagar åker jag och vår assistent upp till Sana’a för att göra ett besök hos Monister of Education (Utbildningsministern!). Förhoppningsvis löser sig allt då och i så fall börjar jag att undervisa på lördag.

Visst är det skönt att vara ledig men jag har kommit till Jemen för att undervisa och då känns det konstigt att bara sitta och planera och planera men aldrig få genomföra mina lektioner.

Så nu hoppas jag att allt kommer igång…

Fortsättning lär följa.

1 Comments:

Blogger linda said...

Oj jag visste inte att ditt jobb inte kommit igån än. Vad frustrerande! Här är det full fart o jag har redan 6 dagars komp att ta ut, när nu det ska ske...Jag far runt på landsbygden o besöker samarbetsorganisationerna o landar i Dhaka på helgerna. Urskoj men slitigt!

Ha det gott! Kram

januari 29, 2006 9:10 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home