Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

januari 13, 2007

Det tog 34 år ...


... för mig att förstå hur jag skulle slå ett hårt forehandslag i tennis. Jag har fram tills nu aldrig förstått att man man måste starta själva slaget långt bak för att få till en ordentlig schwung. Men igår förstod jag. Som en blixt ifrån en klar himmel. Nu bävar mina motståndare i Taiz.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är aldrig försent för nåt. Tennis är kul, men inte särskilt lätt.
Emil och Amos har idag fått sina 15 minuter av kändisskapet i Göteborg. Trevlig artikel i GP. Bilden fyllde nästan en hel sida och med artikel nästan ett helt uppslag. Kul.
Apropå Gbg varvet och att nästla sig in i en annan starthrupp än 7: Jag tycker att du skall maiala till mig ch berätta att du springer regelbundet och har så gjort sedan du sprang varvet sist men att du inte kunnat spriga några lopp sedan du flyttade till Jemen. Om de tittar på din historik så ser de vilken kvalitetslöpare de har att göra med. Igår sparng jag Dm i f-hus. Ville få lite fart under benen. Sprang först 200m på 26,61 och sedan 400 m på 57,48(förbättrade mitt distriktsrekord M35 med tre hundradelar). Som sagt tidigare: det är aldrg för sent för nåt. En ny karriär som sprinter kanske?! Skönt men vilken träningsvärk i bakrelåren och rumpan man får av sådana övningar.
Laufen Wingfors

januari 14, 2007 10:48 fm

 
Anonymous Anonym said...

Men Emil, jag fösökte ju säga det redan för två veckor sedan...

januari 14, 2007 11:25 fm

 
Anonymous Anonym said...

Hej Emil, när jag läser mitt mitt inlägg så ser jag att jag skrivit "Jag tycker att du skall maiala till mig ch "????Naturligtvis skall du inte maila till mig. Jag menade att du skulle testa och maila till Gbg varvets kansli. (Ibland blir man uppenbarligen alltför egocentrerad). Träna på nu med både löpning och forehand. Löpningen behövs även den när du skall slå dina motspelare i tennis.
Lars

januari 16, 2007 7:51 fm

 
Blogger Emil said...

Vad tror du om det här Lars?

Nåd före rätt?

Hej!

Jag heter Emil Mattsson, mångårig göteborgsvarvslöpare och medlem i Majornas IK. Jag har ett delikat problem. De två senaste åren har jag inte haft möjlighet att springa Göteborgsvarvet på grund av att jag och min fru har arbetat med bistånd i Jemen. I Jemen har jag förutom att jobba kunnat odla min en av mina stora passioner: löpning. Vilket gör att jag känner mig i bättre form än på många många år.

Vi kommer att landa för gott i Sverige i början av maj detta år. Tidpunkten är vald till stor del pga Göteborgsvarvet (som jag idag har anmält mig till).

Nu till problemet: jag tror mig i år kunna nafsa på mitt personbästa runt 1.20 om – det finns ett besvärligt OM – jag blir seedad till en av de första startgrupperna. Jag har sökt överallt efter godkända seedningslopp i Jemen och på den arabiska halvön men inte hittat några J

Så finns det någon möjlighet att hamna i grupp 1A eller 1B skulle jag vara oerhört tacksam!

Vänliga hälsningar,
Emil Mattsson

januari 16, 2007 11:58 fm

 
Blogger Emil said...

Och Lars Lovén, jag ska inte hymla längre: Du är arkitekten bakom min nya kraftfulla forehand. Men det tog ett par veckor från dina ord tills dess att de var omsatta i handling. Men nu smäller det. Och

Jens, bra poängterande om handleden. Den har jag nog inte riktigt kommit underfund med ännu. Ge mig några veckor till.

januari 16, 2007 12:01 em

 
Blogger Emil said...

Lars W och ni andra. Idag fick jag besked från Göteborgsvarvet att jag seedas in som utlänning. Underbart! Men också ansträngande. Nu har jag inget att skylla på om det går dåligt.

Men jag lovade att hålla tyst om hur jag blev seedad.

Så lova det. Tyst.

januari 16, 2007 9:58 em

 
Anonymous Anonym said...

Grattis:
innebär det att:
-du måste bättra på din solbränna?
-du måste tugga Kat?
-Springa i sandaler?
-på startlinjen räkna upp alla åkommor, skador, ursäkter till din dåliga form på det arabiska språket. (sedan rusar man iväg hur frisk som helst, men det är en helt annan femma).
-efter loppet beskriva varför du lyckades så bra el dåligt på arabiska.
På lördag skall jag och Morten springa i Änggårdsbergen, jag säger det igen. Änggårdsbergen!!! de du.
Jag har ett liknande dilemma som dig. Varit anmäld två år. Blivit skadad och ej kunnat genomföra ett varv sedan 2004 då jag dessutom var uselt tränad och insatsen blev därefter. Jag skulle nog behöva lite tips.

januari 18, 2007 2:03 em

 

Skicka en kommentar

<< Home