Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

mars 03, 2006

Skylt - Emil

Idag när jag gick de ca 100 meterna till den lilla affär där vi brukar köpa havregryn, torrmjölk och glass, såg jag att de satt upp en skylt ovanför grannlokalen. Tydligen ska en ny slags restaurang eller café öppna. Och på skylten, hör och häpna: En kopp espresso och en croissant! Jag var tvungen att gå fram till och känna på skylten medveten om att synvillor är vanliga i den här värmen. Men inte. Skylten var äkta. Vad detta kan betyda har jag ingen aning om, men man kan ju i alla fall drömma ...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

jkj

mars 04, 2006 3:39 em

 
Blogger Emil said...

Jag hinner bara vara borta en dag så händer det otroliga grejer. Hoppas att de kommer att ha kaffe latte... Skulle inte tro det. /Monika

mars 04, 2006 6:42 em

 

Skicka en kommentar

<< Home