Monika, Emil och Amos Mattsson rapporterar om livet i Jemen. Vill du ha nå oss? Brev eller paket: Mattsson, SFM, P.O. Box 295, Taiz, Jemen. Tel.nr: +9674240155 (ring helst 16-20 svensk tid) Mobil: +967733053193 (dygnet runt) Skype: (hämta ner programmet Skype www.skype.com och ring gratis. Sök efter ”Emil Mattsson”) MSN (www.msn.com) Mail: mattssonemil@hotmail.com, mattssonmonika@hotmail.com Eller gör inlägg på denna blogg. Då får ju alla del av era hälsningar ...

mars 10, 2006

Byebye Cypern - Monika

Så var det dags att lämna civilisationen. Om en dryg timme blir jag hämtad av taxin som ska ta mig till Larnaca, flygplatsen här på Cypern. Det har varit en väldigt lärorik vecka och jag har lärt mig massor om projekt och bokföring och alla dessa blanketter som man måste fylla i när man har bidrag från PMU och Sida. Viktigt att kunna så att allt går rätt till.
Det känns lite sorgligt att åka hem. Jag längtar väldigt mycket efter stora och lilla Mattsson, speciellt de sista dagarna så har jag fått tårar i ögonen när jag tittar på bilderna på Amos. Men det känns lite sorgligt att lämna civilisationen. Jag tycker om att det kör vanliga bilar på gatorna, att det finns caféer och restauranger, att folk förstår mig (i alla fall nästan) när jag pratar med dem och att jag kan ha på mig vad som helst (i alla fall nästan).

Nu längtar jag till nästa utlandsresa som blir SVERIGE! Vi får betala hemresan själva men vi känner att vi verkligen vill komma hem och träffa alla och visa upp Amos. Det behövs nog för att få ny kraft i arbetet. Vi räknar med att komma hem till midsommar och stannar i sex veckor. Emil och Amos kanske till och med kommer tio dagar innan mig. Kan ni gissa varför?